Kirjoitus Jani Heleniukselta:

Pohjois-Espoo on luontorikkauksien Espoo. Alue tulee kuitenkin lähivuosina muuttumaan paljon. Keski- ja Pohjois-Espoon yleiskaava (POKE) on tekeillä, ja asukkailla on ollut tilaisuuksia esittää mielipiteitään ja toiveitaan.
Pohjois-Espoon julkinen liikenne pitää saada lähitulevaisuudessa kuntoon. Alueemme tulee kasvamaan huomattavasti seuraavan 30 vuoden aikana: on arvioitu, että uusia asukkaita tulee jopa lähes 50 000. Olen esittänyt muun muassa varausta myös pohjoiseen kulkevalle raideliikenteelle, esimerkiksi Leppävaarasta Kalajärvelle tai Espoon asemalta Vantaankoskelle. Oli sitten juna, raidejokeri tai mahdollisesti joku tulevaisuuden menopeli. Tämän lisäksi kaipaamme ns. sukkulointibusseja takaamaan sujuvan työmatkaliikenteen. Asukasmäärän huiman kasvun vuoksi sekä kouluverkko että muu palveluverkosto on suunniteltava erittäin huolellisesti. Likaså på den svenska som finska sidan. Pohjois-Espoon palvelut ovat heikentyneet viime vuosina eikä loppua näy. Alueestamme tulee tehdä houkuttelevampi.

Kuinka se tapahtuu? Tähän tärkeään kysymykseen kaipaan vastauksia, jotta voin vaikuttaa asiaan mahdollisimman paljon, jahka valtuustoon pääsen. Olen ollut mukana paikallisessa asukasyhdistys- ja vanhempainyhdistystoiminnassa sekä Pohjois-Espoon asukasfoorumin valmisteluryhmässä. Sen tulevana puheenjohtajana olen ensitöikseni peräänkuuluttanut Espoon kaupungilta parempaa tiedottamista ja yhteistyötä. Asukkaat ovat mielellään aktiivisesti mukana alueemme kehittämisessä. Nyt on vain selvitettävä, miten voimme yhdessä kaupungin kanssa rakentaa sellaista Pohjois-Espoota palveluineen, jossa tulevilla sukupolvilla olisi mukavaa elää.

Uutta energiaa valtuustoon,

Jani Helenius